הערה נוספת נוגעת בהופעה שכבר נדונה בספרות על הגוף והמין היהודי, אך במקרה החרדי שלפנינו היא מקבלת גילוי מוחשי ודרמטי מיוחד. באקט המיני יש קדושה. כך על פי תפיסתו הנורמטיבית־ריטואלית, כפי שהיא מופיעה בהלכה, ועל פי תפיסתו המיסטית, כפי שהיא מופיעה בקבלה.
מאת: פרופ' גדעון ארן
יש כאן גס מצווה חשובה מן התורה וגם מעשה סמלי של יצירת אדם ועולם לתפארת האל. אבל באקט המיני יש גם אפשרות של סטייה דתית נוראה. יש כאן פוטנציאל כפול: של קדושה ושל חטא. היסוד המהולל והנעלה והיסוד הנקלה והנחות מתקיימים באקט המיני זה בצד זה, זה בתוך זה. ביניהם גבול דק, וסכנת ההידרדרות מהאחד לשני רבה. על כן הזהירות והדקדקנות.
על ההשקה שבין המרומם והשפל שבגוף המיני, ועל המאמץ להבטיח שלא יתערבבו ושהאחד לא יגלוש למשנהו. נלמד מסעיף מספר שבע במסמך: החתן החרדי צריך ״לדרוש״ מבת זוגו שתאחז באברו ותכניסו לאברה, שם יתאחדו בטהרה, פן חם וחלילה ייכנס בטעות לפי הטבעת שלה, שם משכן הטומאה.
בלילה הנרגש הזה יש סכנה של פריצה, פיתוי ובלבול, וצריך לעשות סדר בין הדברים. יש כאן הבדל של חוט השערה שהוא כל ההבדל שבעולם.
לקוח מאת הספר “חרדים ישראלים” ממאמרו של פרופסור גדעון ארן “גוף חרדי-פרקים מאתנוגרפיה בהכנה”.